9. 11. 2017

How to defeat stress

Začíná to období, kdy si opatrně dovoluju, prohlížet si vánoční obrázky na Pinterestu nebo pustit si alespoň pár písniček z "Christmas playlist" na Spotify. S mým nejoblíbenějším svátkem se ale také blíží hromada stresu, písemek, úkolů a práce. Proto jsem se rozhodla sepsat pár tipů, jak tohle období zvládnout. Protože tenhle nejkrásnější čas roku by si nikdo kazit neměl!

http://head-up-baby.blogspot.cz/2016/12/me-at-age-18.html#more

  • Omluvte mě, ale po roce jsem se zase vžila do role vánočního skřítka a náramně si to užívám. Můj první tip je: psát, psát, psát. Sepište si kolik to-do listů jen budete potřebovat. Dejte dohromady všechny vaše priority, i když vám může připadat, že je přece máte v hlavě - jakmile si je ale napíšete, dokážete si to mnohem lépe uvědomit. Zkuste také tzv. "brain dump", kdy si sednete a začnete psát cokoli, co vám přijde na mysl - nápady, povinnosti, zatoulané myšlenky - do té doby, než si vyčistíte hlavu. 




  • Co mi také hodně pomohlo, tak je citát: "You can do anything but not everything." (Nechala jsem ho v angličtině, asi chápete proč.) S blížícími se přijímačkami, diplomem z němčiny, maturitou a vším možným si připadám, že nevím co dřív. A tak se sama doháním k záchvatům stresu, kdy mám pocit, že ať začnu dělat cokoli, nebude to stačit. Což je ale nesmysl. Všechno je to jenom v mé hlavě. A výše uvedený citát to dokazuje. Všechno chce čas, klid a organizaci. A víru sama v sebe!



  • Poslední dobou se mi chce také čím dál méně do věcí, u kterých vím, že mi jsou tak trochu "k ničemu". Místo učení se na biologii, fyziku a chemii bych si radši vypracovávala otázky do zsv, učila se němčinu nebo psala... A to je pak příšerně těžké se dokopat k tomu, vůbec se do toho pustit. Vždycky si ale říkám, že i to je posun dopředu. O jeden test míň. O krok blíž k mému cíli. 

Jak zvládáte podzimní stres vy? A také se tak těšíte na Vánoce nebo s tím zase straším jenom já? 
K.

12 komentářů:

  1. Krásně napsané, myslím že i velmi užitečné tipy. Hodně se mi líbí moto: You can do anything but not everything, to vystihuje fakt všechno. :) ♥
    Držím ti palce na všechny maturitu, přijímačky a zkrátka vše co aktuálně děláš! :)
    Andrea Mokrejšová

    OdpovědětVymazat
  2. veľmi dobrý článok :) na mňa nedávno tiež pomaly prichádzal stres z novej práce, prvého auta atď, ale včas som sa zastavila a uvedomila si, že nie všetko sa dá hneď vedieť na 100% a chce to naozaj čas :) ide to potom aj oveľa lepšie :) na Vianoce sa teším, ale ešte si nejak neuvedomujem že už zachvíľku prídu :)
    MakeupbyVeo

    OdpovědětVymazat
  3. skvelý článok, veľmi ti držím palce, aby všetko vyšlo podľa tvojich predstáv :) a presneee, mňa už tiež začína chytať vianočná nálada, keď v meste vidím všetky tie svetielka, všade voňajú mandarinky a včera som si dovolila pustiť 5 vianočných piesní... :)

    Sabi z blogu Beautiful savage

    OdpovědětVymazat
  4. Moc hezký článek plný fajn tipů, které určitě přijdou vhod takhle na podzim. i u mě ta motivace něco dělat dost klesá, což je průser protože potřebuju psát bakalářku :D Osobně mi pomáhá mít nastavenou rutinu a tu opakovat a ne to jen tak nechávat na chvíli až se mi bude chtít.. ale vím, že rutina není pro každého. Jo a s těma vánocema, určitě nejsi jediná! já už se taky moc těším :)
    Herb Theory

    OdpovědětVymazat
  5. Nevím proč, ale myšlenka na Vánoce mě znepokojuje. Když si pomyslím, kolik dárků mi ještě zbývá sehnat, dělá se mi zle. Ale jinak je miluju.
    Se stresem se taky v poslední době hodně potýkám, a to hlavní, co mi pomáhá nejvíc, je prioritizování. Doopravdy můžeš udělat cokoliv, ale ne všechno. :)

    AESTHETICxKAT

    OdpovědětVymazat
  6. Krásny článok. Ja našťastie stresom moc netrpím. Som veľký optimista a bohužiaľ letargický človek. Ale v poslednej dobe cítim veľký tlak. Viem že som si toho na seba veľa ušila. Povedala som že urobím to a to že pôjdem tam a tam a nerada ruším plány a sľuby. Nech už sú tie Vianoce kedy budem myslieť iba na to aký koláčik si idem dať!
    xxAlexandra MS ALWAYS LATE

    OdpovědětVymazat
  7. Ja som obrovský trémista a tým pádom aj strašne stresujem ale už som si na to nejako zvykla haha :)

    Vera (giveaway)

    OdpovědětVymazat
  8. Tiež som na tom podobne, neviem čo skôr :D maturita ma síce čaká až o rok, ale som si vedomá, že makať musím začať už teraz. No namiesto toho ma napadá milión iných vecí, ako napríklad zapnúť si opbľúbený seriál :D a to je potom hrozne ťažké dostať sa k niečomu inému :/

    ORLLING

    OdpovědětVymazat
  9. Veľmi užitočný článok! Ja sama som veľký stressman :/ Takže tento článok bodol ;)
    partofnicol.blogspot.sk

    OdpovědětVymazat
  10. U mňa je najhoršie to, že si do to-do listu vždy spíšem príliš veľa povinností a vecí, ktoré by som chcela urobiť, ale málokedy počas dňa stihnem spraviť aj také "bočné veci", ktoré odkladám už týždeň, ale v podstate sa nič nestane, aj keď ich urobím až o mesiac - ale aj tak sa potom večer cítim zle, že som nedokončila všetko zo zoznamu :D
    Na druhej strane - vždy ma k učeniu motivuje presne to, že viem, že keď napíšem ten test, tak mi ostáva už o jeden menej :D
    Veľmi pekný článok ❤
    A STYLISH BEE // Facebook Page

    OdpovědětVymazat
  11. ja zatiaľ nepociťujem nejaký stres z niečoho ale myslím, že čím viac sa budú blížiť Vianoce a skúšky a podobné veci tak to príde :) ... tiež využívam to-do listy, aj keď niekedy mám pocit, že to všetko proste nedokážem spraviť :)

    OdpovědětVymazat
  12. Moc hezký článek a to s těmi myšlenkami a povinnostmi, které si zapíšeme a tím se uvolní mysl, je super nápad. Zkusím to. Mě teď čeká zkouškové a je to taky velmi stresové období. Snažím se to řešit tak, že se učím průběžně a pak nejsem v takovém stresu, že to nestíhám. Uvolním si nějaký den v týdnu a ten prožívám bez myšlenek na školu či práci a s někým, s kým mi je dobře. A každou sobotu relaxuji :) BEAUTYPUSINKA

    OdpovědětVymazat