20. 7. 2017

What I read

S koncem školy skončily i výmluvy. Už si nemůžu stěžovat, že se musím učit, nemám čas nebo že čtu celý den ve škole. Mám jednoduše smůlu/štěstí. A tak jsem si nabrala celou náruč knížek a pustila se do nich. Moje volba padla především na ty, které jsem si vybrala do své maturitní četby. Ano. Opravdu jsem to slovo vytáhla ani ne v prostředku prázdnin. To jsem prostě já.

http://head-up-baby.blogspot.cz/2016/12/me-at-age-18.html#more
Pro vysvětlení, pokud někdo z vás neví, tak budu příští školní rok maturovat. A dělat přijímačky na vysokou. Vsadím se, že můj zděšený pohled vidíte i skrz tenhle článek. Protože je fakt nepřehlédnutelný.



  • Na západní frontě klid. Vůbec jsem to nečekala, ale naprosto jsem téhle knížce propadla. Měla jsem za to, že jde o vcelku nudný popis války, který nejen, že mě nebude bavit, ale ještě mi z něj bude zle. Přesně naopak. I pasáže, které nebyly pro můj žaludek zrovna nejlehčí jsem si "užila", jestli se to tak dá říct. Knížka je tak dobře napsaná, že mě prostě pohltila. Je to nejen tím, že jde o dost zajímavé téma. Autor navíc v knížce rozebírá životy ztracené generace, smysl života a sílu přátelství. Zkrátka je zatím mnohem víc než jen válčení. A ten konec...




  • Spalovač mrtvol. Od téhle knížky jsem nečekala v podstatě nic moc, protože jsem ani pořádně nevěděla, o čem je. Prostě jsem se do ní pustila. Pobízelo mě jedině doporučení od mámy, která mi filmovou podobu nabízí už nekonečně dlouho. A (jak jinak) měla pravdu. Knížku jsem ze začátku moc nechápala, ale jak jsem se dostala k zápletce, dočetla jsem ji jedním dechem. I tentokrát jde o téma války. Pro změnu se ale jedná o tu druhou. Ukazuje nám, co je v lidských silách, jak se jedinec dokáže změnit a jak snadno to může ovlivnit celé jeho okolí.




  • Alchymista. Milovaný/nenáviděný. Já na Coelho slyšela od kamarádky samé chvály, ale třeba nikomu z mé rodiny se jako autor nelíbí. Tohle jeho dílo bylo první, které jsem od něj četla. A hodnotím ho kladně. I když z něj nejsem tak unesená jako spousta lidí. V knížce se dozvídáme, co je třeba k tomu, najít si svůj sen. Jak si ho splnit, nesejít z cesty a jak poznat a ocenit veškerá znamení a lidi, které postupně potkáváme. Téma a smysl se mi líbí strašně, zpracování mně osobně přijde spíš takové průměrnější. Pro mě je to napsáno moc přímočaře. Já mám radši dlouhé okliky a metafory.



  • Škvár. Tohle je trochu chyták, protože jsem knížku doopravdy ještě nedočetla. Právě jsem začala a jsem dost zvědavá, protože je to od Bukowskiho první kniha, která se mi dostala do rukou. Tu teda (bohužel) v maturitní četbě nemáme. Četli jste od něj něco? Líbilo se vám to?
Co teď čtete vy a doporučili byste mi něco? Ať si od těch myšlenek na maturitu taky odpočinu? 
K.

12 komentářů:

  1. První tři knížky jsem četla i já a jen Alchymista se mi z nich líbil, zbylé byly na mě svým tématem trošku moc drsný, úplně nejsem fanouškem války a smrti.
    P.S. Co bych já dala za to, kdybych před sebou měla maturitu a přijímačky na vysokou.. Mě čeká dvoje zkouškový, psaní bakalářky, státnice a když se z tohohle všeho nezblázním, tak ještě přijímačky na magistra... Ale vůbec nechci maturitu a přijímačky na vysokou zlehčovat, sama vím, jakej obrovskej strach jsem z toho všeho měla, jen Ti chci říct, že se to dá zvládnout, nakonec to není ani tak hrozný a ještě na samotnou maturitu budeš s láskou vzpomínat :) Budu moc držet palce! :)

    Another Dominika

    OdpovědětVymazat
  2. Ja mám za sebou prvý rok na vysokej a poviem t, maturita bola fakt nič :-) alchymista je skvelá knižka ❤ xx

    Simona | l i v e i n f o x w o r l d

    OdpovědětVymazat
  3. Remarque je skutočne dobrý :) spomínam si, že ja som bola tiež trochu skeptická, keď nám to profesorka zadala na hodine, ale neľutujem - z povinnej literatúry bolo Na západe nič nové z tých lepších kníh :)

    Sabi z blogu Beautiful savage

    OdpovědětVymazat
  4. Mám stejně vyděšený výraz jako ty! :D
    No, já teď dočetla Život po tobě a pecka! ♥ Naprosto jsem si knížku zamilovala.

    OdpovědětVymazat
  5. Nic z toho jsem doposud nečetla :)

    OdpovědětVymazat
  6. Alchymistu som čítala a aj keď ma príbeh až tak nezaujal, tak myšlienku mal naozaj skvelú a rada sa k nej vraciam :) ♥

    OdpovědětVymazat
  7. Na západní frontě klid je prostě skvělá klasika :) super tipy

    OdpovědětVymazat
  8. Spalovače mrtvol jsem taky četla, ale spíše bych řekla, že tam jde nejvíce o to, jak jde člověka zmanipulovat. Od Bukowskiho jsem nic zatím nečetla, ale určitě bych to ráda napravila :)

    OdpovědětVymazat
  9. Spalovač mrtvol mě vždycky strašně lákal, ale zatím jsem odvahu nenašla...

    OdpovědětVymazat
  10. Bukowského milujem! A odporučila by som ti Murakamiho, je to dokonalý autor :)

    OdpovědětVymazat
  11. Západní Fronta mě nikdy nebavila, ale Alchymista je fajn :)

    OdpovědětVymazat