23. 10. 2017

Carrot cupcakes

Podzim už je v plném proudu a doufám, že si ho náležitě užíváte. Já to o sobě tvrdit úplně nemůžu. Mám toho totiž hrozně moc, takže jsem sotva zaregistrovala, že nějaký podzim vůbec je. Už si ale začínám na ten neustálý stres zvykat a pomalu mi to i přestává vadit. Pár volných chvil se ale přece jen občas najde. A v jedné takové jsem se rozhodla upéct svůj oblíbený mrkvový koláč. Tentokrát jsem ho ale trošku předělala a udělala z něj cupcakes. A protože už tady dlouho nebyl žádný recept, ukážu vám dnes, jak tyhle mrkvové dortíky dělám.


http://head-up-baby.blogspot.cz/2016/12/me-at-age-18.html#more

Nejdřív vám jenom chci říct, že nejsem žádná pekařka, takže tenhle recept není můj. Kdysi dávno jsem ho našla na nějakém blogu a podobný recept byl i v posledním čísle Apetitu. Já jsem si ale tyhle recepty trošku upravila a přetvořila podle sebe.


Ingredience, které budeme potřebovat:
4 vajíčka
150g třtinového cukru (já většinou dávám méně)
1 polévková lžíce medu
5-6 mrkví 
250g hladké celozrnné mouky
200ml slunečnicového oleje
100g namletých oříšků, já dávám lískové
1/2 sáčku kypřícího prášku 
1 lžička jedlé sody 
špetka soli 
skořice podle chuti ( já dávám hodně, protože skořici miluju skoro tak moc jako dýně)

Postup je vlastně úplně jednoduchý. Nejdříve smícháme vajíčka s cukrem a vyšleháme je do světlé pěny. Potom přidáme olej a všechno ostatní. Na konec si nastrouháme mrkev a přidáme ji k těstu. To by mělo být vláčné a ne moc husté.



Pak už stačí jenom naplnit košíčky do tří čtvrtin a péct v předehřáté troubě asi 25-30 minut na 180/200 stupňů.


Pokud budete chtít, můžete si udělat ještě krém, se kterým jsou cupcaky mnohem vláčnější a lepší. Stačí jenom smíchat jeden nízkotučný tvaroh, jednu malou lučinu, vanilkový cukr a trošku citrónové šťávy. Vychladlé dortíky už jen potřeme krémem a můžeme je ozdobit třeba vlašským oříškem nebo nějakým ovocem.




Doufám, že se vám dnešní článek líbil a tyhle mrkvové cupcaky zkusíte. Jsou opravdu moc dobré a u nás vždycky zmizí během chvilky. Pokud nemáte moc rádi mrkev, dejte ji do těsta méně anebo ji můžete nahradit třeba dýní. Dobrou chuť a užívejte si podzim! 


-B.

8 komentářů:

  1. moc díky za tip na recept! :) peču hrozně ráda, uklidňuje mě to a dobře se tak odreaguju od učení :D mrkve teď máme doma hodně, takže muffiny rozhodně vyzkouším :)

    OdpovědětVymazat
  2. Uu hneď sa mi zbiehajú slinky! Vyzerajú neskutočne pekne!!!! Už od minulej jesene mám na pláne vyskúšať Zoelline Apple crumble cupcakes a tieto pravdepodobne pridávam na zoznam. Mala by som začať piecť!
     xxAlexandra MS ALWAYS LATE

    OdpovědětVymazat
  3. Tak ty jsou nádherné a určitě budou i moc dobré. To je správný podzimní recept - mrkev a vlašáky! ♥ A máš krásné košíčky na cupcaky, sice jsou spíš jarní, ale možná o to víc se hodí na podzim. :D No ne?
    Andrea Mokrejšová

    OdpovědětVymazat
  4. Cupcakes miluji na všechny způsoby, akorát oříškům bych se musela kvůli alergii vyhnout :)

    OdpovědětVymazat
  5. Hľadám nejaké cupcakes/muffiny, ktoré by boli sladké, ale zároveň vôbec nie sladké, a najmä by sa dali jesť na raňajky - a myslím, že som ich práve našla :D Recept vyzerá veľmi jednoducho a výborne ❤
    A STYLISH BEE // Facebook Page

    OdpovědětVymazat
  6. mrkvové koláče milujem, super recept ;)

    Sabi z blogu Beautiful savage

    OdpovědětVymazat
  7. Veľmi sa mi páči to zdobenie! <3 Museli byť ozaj chutné, pretože už teraz sa mi zbiehajú slinky!!!
    WITH GREY WOLF

    OdpovědětVymazat