23. 1. 2019

Věnovat se pořád všemu

Ani ne rok zpátky jsem věděla přesně, co a čím chci být. Zatímco někteří mí kamarádi nevěděli jakou vysokou si vybrat, a kam v životě směřovat, já jsem měla jasno. Teď jsem na škole, na kterou jsem se chtěla dostat, dělám práci, která mě baví a je to něco, v čem chci pokračovat. Jednoho dne jsem si však uvědomila, že všechno, co jsem si o sobě myslela a chtěla jsem být, už možná není to, co chci právě teď. (Kromě školy a práce - s těmi jsem opravdu naprosto spokojená). Vím, že s tímhle se potýká poměrně dost lidí, ale já na to nejsem zvyklá - a tak to vyústilo v menší krizi osobnosti...

http://koutsveta.blogspot.com/2019/01/venovat-se-porad-vsemu.html#more
Dobře, možná jsem teď trochu (víc) dramatická, ale popravdě přesně takhle se cítím. Nejsem a nikdy jsem nebyla typ člověka, co má jen tu jednu věc, která z něho dělá toho člověka, kým doopravdy je. Miluji umění, kresbu a design, zároveň mám ale ráda i psaní, focení, tanec, čtení, fitness, hudbu, přírodu, filmy, blog... Znovu - vím, že tak to má určitě víc lidí. Já mám, ale z nějakého důvodu pocit, že si musím vybrat, že nemůžu dělat všechno - to je prostě nad moje síly.


Pravdou je, že můžu. Ano, nemůžu mít za práci úplně všechno naráz, ale v mém budoucím zaměstnání, mám naštěstí (poměrně) jasno - i když i to se dělí na více odvětví a já bych nejraději dělala vše. Je ale samozřejmě těžké věnovat se pořád všemu. V danou chvíli si musíte ujasnit priority. A to je v pořádku. 

Dlouho jsem měla pocit, že psaní není pro mě (ano, jsem si vědoma toho, že píšu blog), takže když jsem za posledních pár týdnů psala víc, než obvykle, trošku mě to rozhodilo. Proč se nevěnuji kreslení? To je přece to, co chci dělat víc. Jak si můžu dovolit dělat něco jiného? (*návrat mého dramatického já*) 


Musela jsem si uvědomit, že to, že se v tuto chvíli věnuji víc něčemu jinému než obvykle, není konec světa. Prostě teď mám takové období. Můžu psát, ale to neznamená, že úplně přestanu kreslit. To, že jsem před pár lety přestala chodit na lekce street-dance, neznamená, že se tance navždycky vzdávám - jen to už není priorita. 

Některé období, prostě vydrží déle než jiné. Vždy se něco změní, ale to neznamená, že začnu být méně sama sebou. Právě naopak - každé toto období mi přinese a naučí něco nového, zvlášť pokud začnu s úplně novým koníčkem nebo zálibou. A ať už je ta daná činnost to, čím se chci jednoho dne živit, nebo ne, neměla bych se držet zpátky a spíš se do ní pustit s celou duší.

Pro některé z vás, je tohle úplně ta nejjednodušší věc, a opravdu to není žádná velká věda. Přece jen jsem si tohoto byla vědoma už před tím, ale teď jsem to musela znovu pořádně pochopit - podívat se na to z jiné perspektivy atd. atd..
Setkali jste se někdy s tímto pocitem? Jak jste se s tím vypořádali? Jaké období máte právě teď?
Doufám, že se vám tento povídací článek líbil.

Some things stay the same only by changing.
- Heraclitus
T.

3 komentáře:

  1. Akoby si mi vravela z duše. Presne túto krízu zažívam už asi pol roka :D Baví ma nekonečne veľa vecí, som pred výberom vysokej školy a akurát tak mám z toho hlavu v smútku.. písanie ma baví, ale nie je to zrovna predstava mojej dream job. Beriem to skôr ako príjemný koníček. Kresliť ma tiež baví, ale dlho som nebola shcopná zobrať štetec a konečne niečo namaľovať. Už ale prichádza pre mňa lepšie obdobie tak dúfam že konečne v tom budem mať jasno :)

    ORLLING

    OdpovědětVymazat
  2. Já mám zase problém, že jsem před výběrem vysoké a nic mě nebaví. :D Tak.. snad to nějak dopadne :-)

    filmjefajn.blogspot.com

    OdpovědětVymazat
  3. Znám ten pocit, sama někdy nechápu proč jsem si zvolila farmacii, když miluju kreslení, tvoření a psaní ... ale bude to tím, že mě baví oboje a v budoucnu bych se chtěla věnovat i těmhle věcem, je to normální, hlavně aby byl člověk spokojený :) držím palce, ať se se vším v pohodě vypořádáš :)
    MyGoldenMind

    OdpovědětVymazat