6. 3. 2015

Reading books makes you better

Čte snad každý. V tom se rozhodně nelišíme. Ale rozdíl je v tom, co čteme. Někdo by v životě neotevřel detektivku a někdo se zase děsí jenom když zaslechne dívčí román. No, já čtu tak nějak všechno, hlavně, když mě to chytne a něco si z toho odnesu. Protože na rovinu, zase tolika volného času nemám, a když už jednou čtu, chci, aby mě to bavilo. A právě těchle pět knížek mi v hlavě utkvělo. Něčím jedinečným mě zaujaly. Ať už to byla písnička Asleep z TPOBAW, infarkt při čtení Spáleniště nebo závan parfému Chanel No.5, když na scénu přišla obávaná Miranda Priestly.



Myslela jsem, že mě tahle knížka nebude bavit. Chyba. Odnesla jsem si spoustu tipů na knížky a písničku Asleep od The Smiths. A taky spoustu super poznatků o životě. A vůbec. O všem. Asi si to budete muset přečíst, abyste ty moje žvásty pochopili. Jdu na to chytře, co. Jinak četla jsem to anglicky a bylo to úplně v pohodě.


Jedničku jsem zhltala hned, jakmile jsem se odlepila od křesla v kině a dvojku jsem ségře vytrhla z ruky, jakmile ji dočetla (ano, měla jsem tu slušnost nechat ji přečíst si to první, když si tu knížku koupila, no). Dvojka byla rozhodně lepší. Ještě napínavější. A hlavně překvapivější. Jestli vás zajímá proč jsem málem dostala infarkt, tak si představte, že je pozdě v noci a vy si čtete, jak někoho pronásleduje chlap bez nosu, co volá ''Kde jste nosánkové?''. Jo, já vím.
P.S. Kdo by neznal, jednička - Labyrint: Útěk


Tuhle tolika lidmi opěvovanou knížku už jsem četla před delší dobou, ale dost si ji pamatuju. Ještě abych zapomněla na to, že pomalu hlavní hrdina umře. Ne, tohle opravdu nebyl spoiler, to už ví snad i lidi v podzemí, že Augustus umře. No, pro lidi, co zrovna nemilují slaďáky to asi nebude, ale jen pro zajímavost, mně se to líbilo hlavně kvůli těm myšlenkám, co do té knihy Green nacpal, než kvůli nesmrtelné lásce. I když ta je taky hezká, žejo.


Další angličtina! Knížka Paper Towns se mi asi od Greena zatím líbila nejvíc. Sice mě závěr trochu zamrzel, ale celkový děj to přebil. Kdo neví o čem to je, tak já vám to povím. Kluk miluje holku. Ta je tak trochu rebelka a uteče z domu. A on ji hledá podle stop, které mu údajně zanechala. A nakonec ji najde. A pak je tam ten závěr. Cha.


Ano, další knížka v angličtině (musím si zatleskat). Váhala jsem, hrozně dlouho jsem váhala, jestli si ji mám koupit. A tak to máma vyřešila za mě a dala mi ji pod stromeček. A udělala dobře. Bylo to vtipný, zajímavý, spoustu věcí navíc a prostě, proboha, potřebuju další díl, co dodat. Myslím, že film viděl snad každý, takže děj opravdu vysvětlovat nemusím.

Tak to je všechno. Ne, že bych nepřečetla mnohem víc knížek, ale tohle jsou asi ty nejhlavnější z aposlední dobu. Ještě mám před sebou If I Stay, tak na to jsem zvědavá. Doporučili byste mi někdo nějakou knížku? Prosím? 
Kate

9 komentářů:

  1. (Tenhle komentář píšu už podruhé, protože tam ten se asi někam ztratil, chudák) Každopádně vím, jak to myslíš, jak vnímáš čtení a kdy si knihy člověk něco odnese, posune ho to dál. Třeba jen dvě slova, slova, která člověka donutí přemýšlet a to na tom miluju. A z knih co tady ukazuješ se mi nejvíc líbily Papírová města ☺

    OdpovědětVymazat
  2. Papírová města si chci už dlouhou dobu přečíst. Tak si ji už musím koupit :)
    http://stylebybell.blogspot.cz/

    OdpovědětVymazat
  3. Já bych ti doporučila Vypravěčku nebo třeba Divergenci. Ty knížky mě hodně bavily :) A jinak krásný článek a fotky :)

    Life by Peggy

    OdpovědětVymazat
  4. Knižku "hviezdy nám nepriali" som čítala a kniha sa mi páči viac ako film, A čo sa týka tej ďalšej knihy od neho "papierové mestá" tú by som si chcela čoskoro zaobstarať! :)

    OdpovědětVymazat
  5. Nedávno jsem se koukla na Labyrint: Útěk a jsem z toho naproto nadšená a jestli je dvojka ještě lepší než jednička, tak nehodlám čekat na film a jdu si pro knížku :D. A tip na knížku? Enderova hra. Je to scifi a naproto mě to díky ději dostalo, sice konec byl trochu šokující, ale čte se to dobře a je to poutavý.
    BE YOU

    OdpovědětVymazat
  6. Strašně pěkně nafocené!:) Jinak četla jsem hvězdy nám nepřály a mám v plánu přečíst si papírové města:)
    difdirections.blogspot.com

    OdpovědětVymazat
  7. Jedinou knihou co jsem taky četla jsou Hvězdy nám nepřály. Určitě jsi mě ale navnadila i na další Greenovku a The Perks of Being a Wallfeower:)

    OdpovědětVymazat
  8. Na tomto sme rovnako, aj ja čítam všetko čo ma zaujme :) nie som nejako "orientovaná" len na jeden druh kníh. Paper Towns, by som si chcela určite prečítať, ale ešte som sa k tomu nedostala :)
    COLORFUL THOUGHTS

    OdpovědětVymazat
  9. Paper Towns práve čítam :) The Perks of Being a Wallflower by som si chcela prečítať :)
    janesworldblog

    OdpovědětVymazat