17. 8. 2015

Old things are better.

Patřím mezi lidi, kteří si užívají nové věci. Úžasný pocit z právě koupeného oblečení, vůni knih nebo pohled na novou nezapálenou svíčku. Mám ráda, když jsou věci nepoškrábané, nové a čisté. Ale ještě víc miluju věci s historii. Staré fotky, opotřebované notýsky a gramofonové desky, které nemám ani kde přehrát. Svůj život si bez nějakých těch starožitností nedokážu představit. Vždycky nad vším hrozně přemýšlím (hlavně nad těmi nepodstatnými věcmi). Takže jakmile se mi do ruky dostane něco starého, hned se mi pro tu věc v hlavě vytvoří příběh. Kdo ji vlastnil? Za jakým účelem vznikla? Jak se vůbec dostala až ke mně?

http://head-up-baby.blogspot.cz/2015/08/old-things-are-better.html#more
Nedávno jsme všechny tři navštívily zámek Letovice, který je opravdu plný starých věcí. Narazily jsme i na obchůdek se starožitnostmi. Nejspíš je vám jasné, že jsme tam strávily skoro hodinu a já si odnesla hned několik věcí.
První byla tahle fotka. Jde v podstatě o pohlednici a já si ji oblíbila okamžitě.


Mezi kopou plakátů a novin jsem objevila obraz tygra. Hned mě zaujal, takže není divu, že skončil u mě v pokoji na nástěnce.


Tyhle kousky filmu jsme našly těsně před odchodem s obchůdku. Sice nevím kde byly pořízeny, ale na kráse jim to neubírá.


Předevčírem jsme byly s Kejt a mamkou v Praze a náhodou jsme objevily bleší trh. Se ségrou jsme se tak ocitly v nebi a já si odnesla tenhle úžasný prstýnek. (za 15 kč... Ehehe)


O svém milovaném křeslu jsem se už několikrát psala. Sice na to nevypadá, ale už má taky něco za sebou. Putovalo ze Svitav do Blanska, kde přežilo babiččina kocoura a nakonec skončilo s novým potahem u mě v pokoji (díky kocourovi totiž vypadalo jako něco, co najdete v popelnici).
Prostě není nic lepšího než sedět v něm a číst si.
No dobře můžu sedět, číst si a pít kafe...

Co máte raději vy? Staré nebo nové věci? Co patří mezi vaše nejoblíbenější starožitnosti?
Terka

13 komentářů:

  1. Staré věci mají rozhodně své kouzlo. Tenhle článek mi připomněl, jak jsme vždycky na prázdninách u babičky s bratránkem prolízali půdu a hledali staré fotky a podobně věci :)

    Ili Libertad

    OdpovědětVymazat
  2. Krásny článok :) Tiež mi príde zaujímavé na starožitnostiach, že nejako sa ku mne museli dostať, nie ako tie nové veci, ktoré išli od číňanov a cez sklady :D A nádherný prsteň! :3

    OdpovědětVymazat
  3. Mám ráda staré ale i nové věci. To jak jsi psala s tou knížkou a nebo s knížkou to jsem přesně já :D
    NÁŠ BLOG!!!:)

    OdpovědětVymazat

  4. Pozývam ťa na letnú súťaž na mojom blogu :)
    Budem rada ak sa zapojíš.

    http://nikolaknazikova.blogspot.sk/2015/08/its-time-for-global-giveaway.html

    OdpovědětVymazat

  5. Skvelý post!:) Chceš sledovať navzájom na GFC? Daj vedieť!:)

    http://nikolaknazikova.blogspot.sk/

    OdpovědětVymazat
  6. Skvělý článek :) Já sama mám pár věcí, které toho už hodně zažily a které střežím jako oko v hlavě.. ale na druhou stranu přeci jen mám asi radši věci nové, věci, ke kterým si napíšu historii sama :)

    OdpovědětVymazat
  7. Měla jsem období, kdy jsem staré věci vyhazovala (a teď lituji!). Ale mám staré věci jinak ráda, mám tu jednu eiffelovku po dědovi asi 70 let starou, taky mám pohlednice svého rodného města i z 19.století, koupila jsem tenkrát jednu za 500 kč, ale prostě jsem je moc chtěla mít. Jinak mám ráda věci nové, jen ta kvalita není, co bývala. Nábytek dřív dělali fakt na celý život, mohl se x-krát stěhovat a pořád se nehnul. Občas si ty staré věci prohlížím na aukru, chtěla bych nějaký mosazný hmoždíř, protože je krásný i praktický, často jsme ho doma používali, když jsem byla malá.
    blog Měj se ráda

    OdpovědětVymazat
  8. I love that ring!
    xx
    Mademoiselle Coconath
    http://mllecoconath.com

    OdpovědětVymazat
  9. Staré veci sú proste super, lebo nie sú len pekné, ale majú v sebe príbeh :)

    www.beautiful-savage.blogspot.sk

    OdpovědětVymazat
  10. moc zajímavý článek a celkem s tebou souhlasím;)

    OdpovědětVymazat
  11. Ja miluji stare veci :) nabytek, domy, dekoraci a hlavne obrazy :)

    xxx

    Cury in the City
    Bloglovin
    Instagram

    Fashion Paris & Prague

    OdpovědětVymazat
  12. Ten tygr je krásný! Já takhle malovat tak si tleskám:D! Já mám zase strašnou úchylku na staré české písničky! Lucie apod. :D
    Verranda

    OdpovědětVymazat
  13. Miluju kupovat nové věci. Ale zároveň miluju i ty staré. Mají v sobě určité kouzlo. A co mám ještě radši.. vytvářet ze starých věci nějaké nové! :)
    Ten prstýnek je roztomilý a ta cena naprosto bombová! :) Jinak u mamky ve starém bytě jsem měla podobné křeslo, hrozně ráda jsem v něm trávila čas. Psala jsem v něm úkoly (což bylo trošku nepohodlné :D), učila se, četla, srkala čaj a povídala si s mamkou. (Jak moc mi tohle chybí! :) )
    Michelle B :)

    OdpovědětVymazat