12. 2. 2018

Stejně to jednou nedám

Nedávno jsem četla článek o tom, ve kterém autorka blogu uvažovala nad tím, proč se jí občas tolik věcí nedaří a že to vlastně někdy ani není na škodu. V podstatě si ze svých neúspěchu nic nedělala. Po jeho dočtení jsem se nad sebou musela zamyslet.


http://head-up-baby.blogspot.cz/2016/12/me-at-age-18.html#more
Neustále se bojím, že se mi něco nepovede. Kamarádi by mohli vyprávět - kolikrát jsem se přehnaně učila na obávaný test, ptala se jestli “opravdu máme na desátou” nebo stokrát uvažovala nad napsáním e-mailu/článku/rozhovoru. Ale proč?


I když si teď své chování marně snažím odůvodnit, moc pozitiv na něm nenacházím. Ano, naučilo mě zodpovědnosti, schopnosti nad věcmi přemýšlet a vše uvážit. Ale taky mi dalo spoustu stresu a ubralo hromady nervů. Naopak pokaždé, když jsem svůj strach překročila, stalo se něco o čem jsem si myslela, že snad nikdy nezažiji.


Zní to jako jedno velké klišé, ale ať chcete, nebo ne, je to pravda. Pokud si budete už předem myslet, že daný cíl nemá cenu nebo se budete bát toho, co se stane, nic vám to nedá. Jestli se ale aspoň pokusíte do něčeho po hlavě skočit, může vám to hodně přinést. A nebo taky ne a budete na tom pořád stejně.


Nejlepší na tom je, že kdybych si tyhle věty četla já tak před rokem, horlivě bych je odmítala a snažila se argumentovat všemi možnými způsoby: “Tak lehké to přece není!” Nebo: “Co na to řeknou ostatní?” A: “Jaký to bude pocit, až se mi to nepovede? Proč bych měla být dobrovolně zklamaná?”


Je fajn, že téhle holce můžu dneska odpovědět:
“Stejně se jednou něco podělá. Tak dělej to, čeho se bojíš a co to tě baví. A především - dělej to teď.” Vím, že je článek hodně krátký, ale tahle myšlenka je pro mě docela důležitá, a tak jsem se o ní s vámi chtěla podělit. Máte to podobně?
K.

11 komentářů:

  1. Ja som takéto chvíľky nemávala moc často. Už asi od základnej školy som si v hlave nejak nastavila, že ja sa takýmito myšlienkami riadiť nechcem a radšej som sa snažila myslieť pozitívne a dokonca ani keď sa mi niečo nepodarilo. Nezrútila som sa. Z nejakého dôvodu sa to stalo. Vždy som sa ale snažila nájsť niečo pozitívne :) Som rada, že si to zmenila. Len ti to pomôže.

    KLAUDI

    OdpovědětVymazat
  2. naozaj super zamyslenie, vo veľa veciach som sa našla... ja sa tiež obávam mnohých vecí, aj keď by som často vôbec nemusela :)

    Sabi z blogu Beautiful savage

    OdpovědětVymazat
  3. Zrovna dneska jsem v autě poslouchala Mandrage - Tanči dokud můžeš .. a přemýšlela jsem o tom, jestli zpívají opravdu jen o tanci nebo je to metafora pod kterou se skrývá to, že je život krátký a měli bychom si ho naplno užít. Žádné odříkání, žádné ohlížení na to, co řeknou ostatní.. je to přeci náš život. Taky jsem byla dříve dost odtažitá a upjatá.. ale dneska? Nedělám si hlavu z toho, co řeknou ostatní, prostě si dělám co chci, co mě baví a pouštím se do nových věcí, aniž bych věděla, jestli to přinese něco dobrého, nebo ne...

    OdpovědětVymazat
  4. Máš veľmi dobrý postoj k tomu...tiež si myslím, že je to len o tom čo máme v hlave ako sme nastavení...ak to dopredu vzdávame ani sa tak nesnažíme a nevyjde to :)
    partofnicol.blogspot.sk

    OdpovědětVymazat
  5. Ja som v tomto úplne rovnaká... Vždy o všetkom až príliš premýšľam - a často úplne zbytočne :D Ako hovoríš - naučí to zodpovednosti, ale už len čakám, kedy od toho stresu zošaliem :D Ale aspoň niekedy robím veci mimo mojej komfortnej zóny :D ❤
    A STYLISH BEE // Facebook Page

    OdpovědětVymazat
  6. Jsem přesně stejná, ve škole se snad 100x ujištuju, jetsli nám opravdu odpadla ta poslední hodina, nebo jestli opravdu stačí pouze pět stránek eseje. Je to hodně o nervech, ale je pravda, že je to přehnané, jak píšeš: stejně se jednou něco podělá :)

    Maris Novotná

    OdpovědětVymazat
  7. Super diář, taky si někdy obstarám nějaký ten "vytuněný"...

    OdpovědětVymazat
  8. Raději to udělat, než litovat, že jsem to neudělala.. :)

    BLOGEREM

    OdpovědětVymazat
  9. Pekne napísané. Tiež často so sebou a svojím strachom bojujem. Niekedy niečo ani len neskúsim zo strachu, že by som to nemusela zvládnuť. To je asi veľká chyba. Mala by som na tom zapracovať.

    https://lamodaeanarchia.blogspot.sk/

    OdpovědětVymazat
  10. Úplně ti rozumím, mám to stejně. Hrozně dlouho jsem záviděla lidem, kteří jdou do věcí po hlavě, já to neumím a umět nebudu, zvykla jsem si a jsem s tím spokojená :)

    http://xoxoronnie.blog.cz/

    OdpovědětVymazat