22. 10. 2015

Do what you love. Love what you do.

Mám dva hlavní typy nálad: 1. Nechce se mi nic dělat a nejraději bych předstírala, že jsem morče a můj život se skládá pouze ze spánku a jídla. 2. Potřebuji pořád něco dělat a nevydržím ani chvilku v klidu. Nerada to přiznávám, ale poslední dobou se mě týká spíš ten první bod. Po sedmi hodinách ve škole, tréninku a dalším učení prostě nemám chuť (a někdy ani čas) věnovat se věcem, které normálně dělám ráda. Samozřejmě někdy prostě všechno stíhat nejde. Někdy nemůžete zvládnout každou věc kterou máte zapsanou ve vašem diáři/deníku/bloku, zvlášť když má víc stránek než Hra o trůny. A někdy už nemáte náladu dělat cokoli. Některé týdny jsou prostě horší než jiné. Ale i tak se dají zvládnout a existují věci, díky kterým to jde snadněji.

http://head-up-baby.blogspot.cz/2015/10/do-what-you-love-love-what-you-do.html#more


1. Make time for things that make you glad you're alive
Je jasné, že když musíte stihnout do zítřka milion věcí není dobré odkládat to na později a vyhýbat se jim, kvůli ostatním věcem. Ale i tak by si každý, podle mě, měl udělat čas na něco co ho baví a u čeho na chvíli zapomene na všechno ostatní. Ať už to znamená, že si přečtete jeden článek na vašem oblíbeném blogu, kouknete se na jedno video a ne na deset, nebo že napíšete dva odstavce rozepsané povídky. Opravdu to může být cokoli.


2. Rest
 Další věc, která souvisí s prvním bodem: odpočinek. Třeba jděte spát trošku dřív a jenom ležte, dýchejte a myslete na něco, co vám udělá radost. Například já jsem ten typ člověka, co jde domů tou delší cestou, jen abych si mohla poslechnout víc písniček. (Nezáleží na tom, že to v tomhle počasí není zrovna nejlepší nápad).


3. Food is important
Je jedno jestli normálně jíte zdravě nebo berete, co najdete v ledničce. Odměňte se něčím dobrým aspoň jednou za týden. Víte jak moc mi ráno zvednou náladu topinky s Nutellou? A ta tortilla s kuřetem, co jsem měla dneska... Yum


4. There are people who care about you
Nikdy nezapomínejte, že máte kolem sebe lidi, na které se můžete spolehnout. A podle mě je důležité si na takové lidi umět vždycky udělat čas. Otravovat chvilku mámu. Zajít s tátou na kafe. Sednout si k ségře do pokoje na koberec a předstírat, že jste burrito. Projít se s nejlepší kamarádkou po obchodech. Popravdě nevím, co bych bez kamarádek ve škole dělala. (Už ten pocit, že existuje někdo, kdo je ochotný se mnou trávit čas a je stejně prašťený, mě dokáže povzbudit).


5. Be kind to yourself
Zrovna teď se nedaří všechno podle plánu? Nevadí. Zlepší se to. Přejde to, o to se nebojte. Nikdy ale nezapomínejte, že důležitější, než udělat všechno, co po vás chtějí ostatní, jste vy. Nemusíte se za každou cenu plahočit až na kraj svých sil a už vůbec ne kvůli jiným lidem. Nikdy nezapomínejte dělat věci, které vás baví a mít rádi to, co děláte. 

Doufám, že vám tyto tipy nějak pomohly. Jsou to prostě věci, které mi pomáhají užívat si i ne tak úplně skvělá období. :)
Co pomáhá vám? Měli jste taky tak náročný týden? Pokud jste teď měli víc volna, co jste dělali?

Terka

13 komentářů:

  1. Opäť krásny článok a ešte krajšie fotky ❤❤ Ja som tak torchu dosť chorá (no dnes som šla dobrovoľne (!) do školy, nakoľko sme sa aj tak neučili), takže mám tento týždeň taký voľnejší :)
    Hello, my name is Ev

    OdpovědětVymazat
  2. Nutella <3 normálně se teda těmhle sladkým přežitkům vyhýbám, ale v neděli jsem si musela dát pár lžiček a je pravda, že mi hned bylo líp :D a dost mi pomáhá na náladu i kakao, když třeba jedu ráno do školy :) jen s tím odpočinkem mám problém... už hrozně dlouho jsem třeba jen neležela a nekoukala na film.... jde o to, že když už mám chvilku času, snažím se "udělat si věci dopředu". A tak aktualizuju diář, jdu nakoupit, něco uklidím, trošku si zacvičím, přečtu si něco do školy, i když na to mám ještě 3 dny.... a nějak furt je co dělat, takže nestíhám vypnout. Ale nechci se vymlouvat :D ...zkusím se zamyslet a když to půjde (určitě jo), nějaký ten čas pro sebe si uliju :)
    Getmovin by Deni

    OdpovědětVymazat
  3. Krásny článok !! ♥ Posledné dva týždne nič nestíham a nejako som unavená zo všetkého a posledný bod ma nakopol, pretože si stále hovorím, že všetko bude omnoho lepšie :)
    my blog : THE COLORFUL THOUGHTS

    OdpovědětVymazat
  4. Takovou náladu teď mělo asi většina lidí. To deštivé počasí a zima tomu moc nepomohly. Ale dnes už svítí sluníčko a asi bude zase hezký podzimní den. A taky se dnes mění čas, takže si pospíme o hodinu dýl a přitom se hodinky posunou dozadu. Takový kouzlo by mohlo být každej týden. :-)

    OdpovědětVymazat
  5. Předstírat, že jsem morče...to je přesný! my to se spolubydlící taky tak měly, když jsme se učily na státnice. Vždycky jsme se sešly v kuchyni u kafe, koukaly na toho našeho chlupáče, a říkaly, že chceme být morče :D
    Jinak moc příjemný článek :)

    OdpovědětVymazat
  6. Já mám hlavně na podzim tyto nálady, kdy bych nejradši předstírala morče :D
    Sepsala si skvělé rady :)
    Hehe, taky musím jít za ségrou, lehnout si na koberec a dělat, že jsem burrito :D
    Skvělý článek :) Myslím, že se do tohoto "depresivního" období krásně hodí :)
    DENYII

    OdpovědětVymazat
  7. Krásný článek! Předstírat morče, to mě pobavilo :D Mě teď nehorázně nakopl pobyt v Salzburgu :)
    The Colorful Blog

    OdpovědětVymazat
  8. Předstírat morče, haha, to je skvělé :D já podzim miluju, takže pro mě je to skvělé období, kdy jsem nabitá energií a tu mlhu, déšť a barevné listí si naprosto užívám.

    OdpovědětVymazat
  9. Asi tak po stopadesáti letech, co mě dokonale zaměstnávala škola, jsem se konečně dostala k blogu neboli k jedné z věcí, u kterých si odpočinu. A dál to je samozřejmě tumblr, seriály, čtení a hudba :). Pěkný článek :)
    in another galaxy

    OdpovědětVymazat
  10. Já měla náročné 2 měsíce a bohužel, veškerý optimismus mě opravdu opustil. Nevěřím ve věci, které dělám, nevěřím ostatním a nevěřím sama sobě. Trpím každý den depresemi a napadají mě myšlenky, které mě samotnou děsí. Za všechno může hlavně moje škola, která mi perfektně ničí život a bere všechny sny, které jsem dříve měla. Vstávám v 5-6, domu přijíždím v 5 a spát chodím ve 2 ráno....a všechno je o škole. Neumím si představit, jak to moje psychická stránka vydrží dál a jak za chvilku začne reagovat tělo. Ale článek moc pěkný, s nádhernou myšlenkou. :)

    http://chaoticandglamour.blogspot.cz/

    OdpovědětVymazat
  11. Tento komentář byl odstraněn autorem.

    OdpovědětVymazat
  12. Skvělé fotečky!
    A moc krásně napsaný článek! :)

    everythingononepaper.blogspot.com
    ...budu ráda za každou podporu. :)

    OdpovědětVymazat