10. 4. 2016

Small books that mean a lot

Někdy je prostě nejlepší na realitu zapomenout. Ponořit se do úplně jiného světa. Vysnít si svůj vlastní. Něco takového nejlépe dokážou knihy. Teď jste si nejspíš vzpomněli na knihu, která vám změnila život nebo si možná představujete nějaký román o minimálně třech dílech. Knihy ale nemusí mít víc dílů, spoustu stran a dokonce nepotřebují ani jasně vyditelný příběh. Některé knížky mají příběh skrytý za slovy, fotkami a informacemi, které vám předávají. Jestli nemáme soudit knihu podle obalu, tak podle velikosti také ne.




London calling. Naprosto dokonalá kniha pro někoho jako já. Miluju Anglii (i přes to, že jsem tam nikdy nebyla). A necelých 200 stran fotek, citátů a historie Londýna mě tam přenese během pár sekund. Mohla bych nad touhle knížkou strávit celý den a vůbec bych toho nelitovala


Když 7 dílů není dost... Miluju svět Harryho Pottra, takže je jasné, že vlastním i knížky, které tento svět rozšiřují. Navíc se můžu dozvědět víc i o původu jmen hlavních postav, odkud pochází všechny legendy nebo jak vznikly názvy kouzel. A ano, když jsem četla Kouzelná zvířata a kde je najít připadala jsem si, jako bych byla v Bradavicích


Zapamatovat si něco podstatného ze školy? Nope. Pamatovat si jména herců, režisérů, vědět jaký film dostal jakou cenu a umět trailery k některým filmům nazpaměť? To zní víc jako já. Teď už je vám asi jasné, že knížka, která shrnuje Oscary od roku 1929 do 2010 je pro mě jako Bible. (Celkem ironie, že vlastním ještě knihu 501 filmů, které musíte vidět a je to jedna z nejtlustších knih ever).


Tuhle knížka je sice v mé knihovně už od dětství, ale ráda jí mám pořád stejně. Krátký příběh o kočičce, narozené z kávové pěny, je příliš roztomilý a pěkný, než abych si řekla, že je jen pro děti. Tato knížečka je prostě něco, co vás zahřeje u srdce a jestli máte rádi kočky (i přes alergii, jako já), tak je pro vás dokonalá.


Nenechám vás odejít bez zmínky o citátech, ne ne. Cesty moudrosti je doslova ta nejmenší knížka, kterou vlastním. Ale stejně bych se bez ní neobešla. Můžete jí otevřít na úplně náhodné stránce a najít něco, co změní váš pohled na život.

Jakou máte knihu oblíbenou vy? Máte doma taky nějakou malou knížku, která pro vás znamená hodně? Čtete teď něco?
T.

3 komentáře:

  1. Ta knížka s Oskary se mi dost líbí:D :)
    http://praguestyle1.blogspot.cz/

    OdpovědětVymazat
  2. Knihy milujem a takisto si potrebujem niekedy vytvoriť "svoj svet", aby som sa odpútala od reality. Knihy mi v tom najviac pomáhajú :) Ani jednu som ešte nečítala z týchto, ale určite musím pozrieť :)
    my blog : THE COLORFUL THOUGHTS

    OdpovědětVymazat
  3. Miluju takovýhle zajímavý, neobvyklý a originální knížky! :) Když nad tím tak přemýšlím, tak doma jich mám několik - ať už co se týká velikost, nebo i obsahu - miluju si jen tak sednout a prohlížet si knížky, ve ktreých si toho sice moc nepřečtu, ale za to se pokochám fotky a obrázky :)

    Another Dominika

    OdpovědětVymazat