10. 11. 2016

How to have a nice day (but still productive)

S (opravdu strašně) pomalu blížícím se víkendem přichází i tolik vítaný odpočinek. Přála bych si, aby to bylo opravdu tak. Pro mě spíš tyhle dva dny znamenají, že nebudu muset lítat sem a tam, a třeba pár hodin budu dělat něco jiného, než sedět nad učením. Teď mluvím samozřejmě s nadsázkou, ale někdy mi to tak opravdu připadá. Naopak ale miluji, když se mi podaří sloučit jak povinnosti, tak odpočinek a nějakou činnost, co mě baví. Mám se totiž docela ráda, takže by mě moc potěšilo, kdybych jednou neskončila jako roztřepaný uzlíček nervů.

http://head-up-baby.blogspot.cz/2015/10/do-what-you-love-love-what-you-do.html#more



Dneska sice sněžilo, ale vy jste dost přesvědčivě žádali o to, aby podzimní články ještě neskončily. Takže nebojte, fotky k tomuhle článku vám podzim ještě připomínat budou (a taky vás čeká další podzimní random - pst!). Ale teď k věci. Začneme hned od začátku. Pokud víte, že i o víkendu toho budete mít nad hlavu, nevrhejte se na to hned, jakmile se vyhrabete z postele. Udělejte si pořádně silné kafe, prohlídnětě si časopis nebo zjistěte, co se přes týden stalo. Zkrátka, teď je čas jenom na vás.


Bohužel, někdy se u téhle fáze zastavím a na konci dne zjistím, že jsem nic neudělala a vlastně si ani pořádně neodpočinula. Proto hned po pořádné snídani udělejte to nejhorší. Ať to máte co nejdříve z krku. Hned, jak zjistíte, že není ani poledne a vy jste se zbavili toho nejtěžšího, posune vás to okamžitě dál.


Další krok asi nebude vyhovovat úplně všem. Já vcelku ráda uklízím. Prostě se nemůžu soustředit, když musím myslet na to, co všechno mě čeká a kde se co válí. Plus mě strašně baví jakýkoli typ třídění, rovnání nebo zdobení. Co tím ale chci říct. Zkuste si najít i v povinnostech něco, co vás bude bavit. Já vím, skoro to ani nemůžu napsat, jak strašně to zní, ale věřte mi, jde to. A když ne? Po každém uklizeném pokoji si dejte kousek čokolády!
Nebojte, ono je to vysávání docela náročné, to se ztratí.


Asi už jste pochopili, že moje strategie spočívá hlavně v tom, střídat příjemné s nutným. Já se vždycky chvíli učím, pak si pustím díl seriálu, trošku poklidím, znovu se učím... Jde ale hlavně o to, abyste dělali buď jedno nebo druhé. Nikdy si nepokládejte sešit na počítač nebo neodbíhejte od práce k internetu... pak se totiž většinou zapomenete a nakonec to skončí tak, že se budete cítit, jako byste pracovali x hodin, ale nic nebude hotové.


A zakončení je prostě nejlepší. Jakmile si odškrtnete poslední položku z to do listu, je všechno už jen na vás. Upečete si brownie k večernímu filmu, napustíte horkou vanu nebo dočtete knížku? Já občas stihnu i všechny tyhle možnosti v jeden den. Protože, já se omlouvám, jestli to bude znít trochu nuceně, ale mně to prostě baví. Být produktivní. Ano, jsou dny, kdy jsem totálně nepoužitelná, ale stejně se nic nevyrovná té radosti, kterou ze sebe mám, když se zvednu a jdu něco dělat. Tak mě v tom, prosím, nenechávejte.
K.

7 komentářů:

  1. Soustředit se jen na jednu věc je mým největším problémem.. Neustále toho mám tolik, že mám pocit, že toho musím dělat víc najednou, jinak nemám šanci to všechno zvládnout, a pak se stává, že před sebou mám horu papírů, koukám do zdi, nedělám a nestihnu vůbec nic.. Jsem zvědavá, co stihnu tenhle víkend, primární věcí je seminárka na mezinárodní právo, tak jsem zvědavá, kolik stránek se mi podaří napsat ;)

    Another Dominika

    OdpovědětVymazat
  2. Na mě zabírá hodně to, když si ráno po probuzení řeknu, že dnešek bude produktivní den a rovnou k němu tak přistupuju. Navíc to má i to pozitivum, že po skončení mých povinností na mě čeká taková pomyslná odměna v podobě fakt dobrýho pocitu. A pokud mám ráno blbou náladu, tak si dám třeba sprchu, která ze mě jakoby smyje tu negativní náladu. Všechno je to o přístupu, pokud k nadcházejícímu dni budu přistupovat jako k dobrýmu dni, tak bude opravdu dobrý a pokud ne, tak to bude naopak - takhle to mám teda já :D)
    Tvůj článek mě fakt bavil :)
    www.lucastirska.blogspot.cz

    OdpovědětVymazat
  3. podobně to dělám i já :) nejde se mi věnovat pořád jen učením a pauzy jsou fajn i to uklízení mně občas baví :)

    Somethingbykate

    OdpovědětVymazat
  4. ja som tiež taká, že stále musím niečo robiť. Napríklad ked už deň alebo viac necvičím, začínam si to hrozne vyčítať. Nedokážem sa učiť pri počítači, ale ani ležať, najlepšie sa mi učí dolu v kuchyni, kde mám úplny kľud a celkovo nerada sa učím vo svojej izbe(asi divné čo? :D). Čo sa týka upratovania, ja som taká, že chcem mať čisto, poriadok, ale vziať vysávač ani za nič, neznášam to :D inak super tipy!

    ORLLING

    OdpovědětVymazat
  5. strašne super článok, myslím, že sa s tebou stotožňujem úplne vo všetkom ;) napríklad aj ja milujem organizované prostredie a poriadok ma dokáže motivovať k lepším výsledkom či aspoň pracovať efektívnejšie :)

    Sabi z blogu Beautiful savage

    OdpovědětVymazat
  6. Tak to se hodí, protože teď když si tenhle článek čtu, je zrovna sobotní ráno :) Asi se budu muset překonat a vyvalit se konečně z té své postele a něco udělat :)Aby na mě zase nezbylo všechno na 21:00 v neděli, což se stává víc než často :)
    lalymylifestyle.blogspot.cz

    OdpovědětVymazat
  7. Nádherne napísané plus krásne fotky :)
    my blog : THE COLORFUL THOUGHTS

    OdpovědětVymazat