2. 9. 2015

My Trip To Scandinavia

Vím jak je kruté připomínat vám prázdniny. Je to skoro tak bezcitné, jako kdybych před alkoholikem mluvila o víně a házela do sebe jednoho panáka za druhým (což samozřejmě nedělám). Všichni jsme na prázdninách (teda až na těch pár divných lidí, které škola baví) svým způsobem závislí. Stejně jako alkoholik na alkoholu. Bez nich bychom nepřežili ani rok. Takže se ze srdce omluvám, že vám vyvolávám abstinenční příznaky a oznamuji, že tohle je oficiálně jeden z mých posledních článku, ve kterém se zmiňuji o prázdninách/létu/zábavě/životu. Teda alespoň na rok. Ták. 
Dost  bylo slibů. Teď už k tomu, o čem to vlastně dneska budu psát. Bude se to celé točit kolem mé prázdninové cesty po Skandinávii. Byla jsem ve všech zemích Skandinávie = Norsko, Dánsko, Švédsko a Finsko. Byla to hlavně cesta po hlavních městech těchto zemí. Jenom tak mimochodem, ve svých 16 letech si nejsem schopna ty hlavní města zapamatovat. Teda já vím, že existují, tak hloupá zase nejsem, ale nevím v jaké zemi leží. A nejspíš si to ani nikdy nezapamatuji. Ale co?  To nevadí. Hlavně že si pamatuji vzpomínky. Ty jsou nejdůležitější. Jak jsem chodila po malých uličkách ve Stockholmu, stála u olympijského stadionu v Helsinkách nebo jak jsem v Oslu zběsile nakupovala sešit s Mumínkama, až jsem v tom obchodě (nacpaným Mumínkama až k prasknutí) nechala mobil. To si budu navždy pamatovat. Tu atmosféru měst. Jak jsem si to v nich užila. I když jsem zrovna úplně přesně nevěděla, v jaké zemi to vlastně jsem.

http://head-up-baby.blogspot.cz/2015/08/that-summer-feeling.html#more

Sice to podle fotky vypadá, že jsem si na chvilku odskočila do Ruska, ale tento kostel je ve Finsku, konkrétně v Helsinkách. Helsinky jsou hrozně krásné město. Trošku mi připomínají Petrohrad, Prahu a Brno smíchané dohromady. Mají tam skvělé obchody, takže jsem si tam i zanakupovala a snědla tu nejlepší skořicovou rolku!


Snad v každém městě bylo krásné a upravené nádraží. Skoro nikde nebyli bezdomovci a když už ano, byli relativně čistí a slušně oblečení.


Jako jedno z prvních měst jsme navštívili Kodaň. Je to krásné město, jen škoda ze jsme na jeho prohlídku měli děsně málo času. Byla tam spousta krásných zapadlých kaváren a obchůdků. Na fotce vidíte slavnou promenádu s úžasně barevnými domy. 


Celkem jsme ve Skandinávii strávili 8 noci a čtyři z toho jsme spali na lodích jako je tahle. Pokaždé se mi na té lodi nejvíc líbil free shop, protože tam mely VS, takže jsem si něco musela (!) koupit. A taky tam měli obří Oreo Milku!


Abych se přiznala, tak úplně nevím jaké je to na té fotce město, ale myslím, že by to měl být Stockholm. Každopádně to bylo foceno na věži radnice, ve které se pořádá mejdan po udílení Nobelových cen.


Ne, opravdu tahle fotka není z Itálie. Je ze Stockholmu. Je tam spousta úzkých uliček a nádherných (!) kaváren! Taky jsem se byla podívat do muzea Nobelových cen. Bylo to hrozně hezké muzeum a strávila jsem tam asi dvě hodiny (a popadla mě chuť být vědkyně nebo tak něco).




 V Helsinkách jsme navštívili stadion, na kterém se konaly v roce 1952 Letní olympijské hry.



V jednom malém městečku, byla taková zvláštní výstava. Po celém městě byly různé sochy a tak. Jednou z částí byla tahle obří koule z knížek. Hrozně se mi to líbilo, přijde mi to jako skvělý nápad.



Někdo se v kostele modlí, já fotím svíčky...


Taky jsme navštívili hrozně moc věží a různých rozhleden. Ve všech sice vždycky byly výtahy, ale jelikož to byl zájezd ve kterém bylo 99 % účastníků důchodci a výtah míval většinou malou kapacitu, musela jsem jakožto nejmladší chodit pěšky!


 Snad v žádném městě se mi nestalo, abych neviděla spousty kytek. Byly úplně všude!




Byly tam snad ty nejkrásnější západy slunce!


Nebojte se, moje posedlost fotit okna rozhodně nekončí! Tyhle okna jsou zrovna z takové malinkaté uličky v Kodani.


Doufám, že se vám můj článek o Skandinávii líbil. Stejně jako jsem psala u minulého travel článku, jsem moc vděčná, že jsem se tam mohla podívat a poznat nové země, města, lidi, jídla, obchody a taky vypít litry kávy (kterou tam btw. mají děsně drahou, ale za to hrozně dobrou).

B.

23 komentářů:

  1. Krásne fotky ! :) vidno, že si si to tam užila :)
    THE COLORFUL THOUGHTS

    OdpovědětVymazat
  2. To je fakt paráda, musím se tam někdy vypravit :)

    Ili Libertad

    OdpovědětVymazat
  3. Úplne úžasné fotky :O musel to byť krásny výlet:)
    SASHA´S LIFE

    OdpovědětVymazat
  4. Nádherné fotky!! Hlavně z dánska:O
    verranda.blogspot.cz

    OdpovědětVymazat
  5. Ano, připomínat prázdniny je kruté :D Nádherné fotky, do Skandinávie bych se také moc ráda podívala, hlavně mě láká Norsko :) The Colorful Blog

    OdpovědětVymazat
  6. Ja som bola b Dánsku, Švédsku a Nórsku a bolo to tam úplne skvelé :3 Hneď by som si takýto výlet zopakovala :)
    Original copy blog

    OdpovědětVymazat
  7. Krásné fotky! Ráda bych se taky podívala i jinak než do Stockholmu, ale když už projet Skandinávii, tak bych asi spíš menší městečka a přírodu, než jen takhle po městech. Tam se to zas tak moc nelíší od "světa", kde žijeme :)

    OdpovědětVymazat
  8. tahle věta je lehce matoucí ;) - "Sice to podle fotky vypadá, že jsem si na chvilku odskočila do Ruska, ale tento kostel je ve Finsku, konkrétně v Oslu."
    jelikož Oslo ve Finsku ofc není.. :)

    OdpovědětVymazat
  9. Tento komentář byl odstraněn autorem.

    OdpovědětVymazat
  10. Naozaj krásny príspevok s krásnymi fotkami! ☺ Celkom ti závidím takéto cestovanie, ale keďže závisť nie je moc pekná, tak ti to len prajem a budem dúfať že aj mne to niekedy vyjde. Pekný deň ☺
    Art Blog

    OdpovědětVymazat
  11. krásné fotky :) někdy bych se do Skandinávie chtěla podívat.

    OdpovědětVymazat
  12. Nádherné fotky! Do Skandinávie bych jednou taky moc chtěla :)

    OdpovědětVymazat
  13. Ach, ani nevíš, jak to závidím! Norsko je mým největším cestovatelským snem ♥ .. a kdyř bych už byla tam na severu, určitě bych nevynechala ani Finsko, Švédsko a Dánsko :)

    OdpovědětVymazat
  14. krasne fotky!

    www.bridgeofmemories.blogspot.com

    OdpovědětVymazat
  15. krása! ďakujem za milý komentár na blogu.
    do Škandinávie som sa úplne zamilovala ♥

    OdpovědětVymazat
  16. krásné fotky! musel to být naprosto skvělý trip, já teď bydlím kousek od Kodaně a moc se mi tu líbí :)

    OdpovědětVymazat
  17. Moc pěkné fotky! Já zatím byla jen v Helsinkách, ale jednou bych ráda poznala ze Skandinávie více, hlavně Norsko. :)

    Cestovní Deník H&M

    OdpovědětVymazat