21. 6. 2018

Detoxikace

Polovina roku 2018 je za námi a já jsem se za posledních 6 měsíců stihla do života patřičně zamotat. Nehodlám to tak však nechat. Jen potřebuji menší restart. Někdy je prostě snazší držet se věcí, zvyků a myšlenek, které jsou pro člověka ve skutečnosti špatné, jen proto, že je to tak jednodušší. 

http://koutsveta.blogspot.com/2018/06/detoxikace.html#more

Nejdůležitější je uvědomit si, které věci (nebo lidé) ve vašem okolí škodí. Pokud vám to pomůže, můžete si zkusit tyto věci sepsat, i kdyby šlo jen o maličkosti. Není navíc vždy nutné se dané věci naprosto zbavit. Někdy stačí jen změnit přístup nebo si např. dát od určitých činností pauzu. 
Často jsem si myslela, že mi pomůže uklidit si pokoj a vše ostatní se také utřídí. Takhle to ale bohužel nefunguje - chce to i něco víc a někdy dostat myšlenky z hlavy na papír pomůže.


Jedna z hlavních věcí, kterou jsem poslední dobou zanedbávala je správná strava. Ne že bych jedla vyloženě nezdravě, ale spíš nepravidelně. Vaření mě nikdy moc nebavilo, ale věnovat víc času přípravě jídla je rozhodně něco, co se musím naučit. 
A ano, kafe je zdravá strava...


Dalším problémem je pro mě sledování seriálů. Samozřejmě je důležité umět si odpočinout a vžít se do nějakého příběhu je super. Já se ale dostala do stádia, kdy seriál sleduji jen proto, že sedět v křesle a klikat na tlačítko další epizoda je prostě jednodušší než jít dělat cokoliv jiného. Takže to je rozhodně další věc, na které bych měla zapracovat.
Také jsem se rozhodla dát si chvíli pauzu od sociálních sítí. Mými hlavními problémy jsou Instagram, Pinterest a WeHeartIt. Všechny tyto sítě beru jako zdroj inspirace, ale podobně jako u seriálů jsem se dostala do bodu, kdy jen bezmyšlenkovitě procházím jeden obrázek za druhým a ve skutečnosti z toho nic nemám.


 Díky této menší detoxikaci bych si ráda vytvořila místo pro něco nového. Pro nové (a lepší) myšlenky, vzpomínky a lidi. I když změna není vždy snadná, už jen samotný proces vám přinese do života něco nového a zajímavého a to samotné za to stojí.

Jak jste na tom vy? Máte taky pocit, že potřebujete nový začátek, nebo jste spokojení tak jak jsou věci teď? Co pomáhá vám? 

We hurt + we burn + we bloom
- Cx

T.

6 komentářů:

  1. taktiež si dávam raz za čas takúto detoxikáciu, pretože si niekedy pripadám že každý deň prižívam rovnako a robím tie isté veci. Tiež rada pozerám seriály a keď sa zapozerám, tak neviem prestať, nič iné nerobím a preto som sa rozhodla že namiesto toho si pôjdem radšej zacvičiť alebo tráviť čas s rodinou ;)

    OdpovědětVymazat
  2. pauza od sociálnych sietí vždy bodne ;) inak to so sledovaním seriálov poznám, až príliš dobre, no v poslednom čase sa mi celkom darí držať sa :D

    Sabi z blogu Beautiful savage
    VEĽKÁ GIVEAWAY

    OdpovědětVymazat
  3. Já mám občas pocit, že mi sociální sítě berou dost času, někdy jsem offline pár dní a vůbec mi nechybí. Několikrát jsem přemýšlela, že zruším IG, mám to s ním přesně, jako říkáš-bezmyšlenkovitě prohlížím fotky a nic mi to nedává...

    Pokud máš chuť, u mně na blogu právě běží soutěž s Dermacolem, tak se neváhej zúčastnit.

    Měj se krásně!
    papa ByGabra

    http://www.bygabra.cz/2018/06/opojne-vune-dalek-soutez-dermacol.html

    OdpovědětVymazat
  4. Já si instagram mažu pořád. Nebo tu aplikaci. Vydržím to vždy tak 16 hodin a už jí mám zase.. :/
    Facebook bych si i smazala, ale bohužel pro studenta jsou tam k dispozici mraky užitečných materiálů, vyfocených testů.. a toho se nevzdám :D :)

    JannieBel

    OdpovědětVymazat
  5. Zajímavý článek, takový detox není úplně špatný. Ono je to těžké, třeba v případě těch seriálů to znám na vlastní kůži, ale tohle období u mě odešlo stejně jako přišlo, ani jsem proti tomu nic nedělala vědomě. :-)

    OdpovědětVymazat
  6. Moc pěkně napsaný článek. Já to takhle taky občas mám, že potřebuju úplně vypnout uvědomit si co dělám, nedělám špatně :).

    TheBlondieTale

    OdpovědětVymazat