27. 6. 2018

Na co se podívat IV.

Kliknout na "další epizoda" a necítit se provinile. Rozhodla jsem se, že tahle věta nejvíce sedí jako definice mých prvních pár dnů po maturitě. I když jsou seriály opravdu vysoce návykové, dařilo se mi jim po dlouhou dobu, kdy jsem na ně opravdu nemohla mít čas, vyhýbat. Teď mám ale volných dnů víc než dost a spolu s nimi přichází i touha po dalších a dalších dílech...


http://koutsveta.blogspot.com/2018/06/detoxikace.html#more
Bohužel, ne vždy se mi podaří narazit na ten nejlepší seriál, a tak se poslední dobou řídím pouze doporučeními od známých, nebo právě těmi, které zahlédnu na nějakém blogu. Zkrátka potřebuji pokaždé trochu popostrčit. A tak nervózně klikám na první díl až ve chvíli, kdy kolem mě stojí hromada křičících lidí, povzbuzujících mě a v podstatě zabraňujících tomu, abych se zvedla, dokud danému seriálu nepropadnu.

A taky se tak vždy stane. Jednu výhodu to ale má - můžu si být pokaždé jistá, že před sebou budu mít dost sérií, které jen tak nedokoukám. A nebudu si muset každý den nervózně otvírat stránky a hlídat, zda tam ten nový díl náhodou už není... Podobně to teď mám s House of Cards. Seriál vypráví o politice v Bílém domě, senátu i dolní sněmovně. Hlavní postavou je Frank Underwood, který se nebojí použít žádných prostředků proto, aby dosáhl toho, po čem tolik touží a pro co žije - moci. Spolu se svou ženou Claire pomalu ale jistě ovládají nejen Washington, ale i celé Spojené státy. Pořád ještě si kladu otázku, jak dlouho jim to vydrží, protože mám před sebou ještě dvě série... Seriál je rozhodně trochu složitější, nikdy se na něj nemůžu dívat večer, protože se přestávám soustředit a tím pádem chápat, co se děje. Rozhodně vám ale nabídne pohled do zákulisí (nejen) americké politiky. Samozřejmě nemusíte věřit všemu, co v něm uvidíte. Já si myslím, že daleko od pravdy rozhodně nemá. Posuďte sami...


Další ze seriálů nebude o moc víc pozitivní. The Handmaid's Tale vypráví o možné budoucnosti, která by mohla pravděpodobně potkat kohokoli z nás. V seriálu se ale odehrává v USA, v době, kdy se přestávají rodit děti, a tak se moci ujme elita, která věří, že vymyslela ten nejdokonalejší plán na záchranu planety (nebo alespoň Severní Ameriky). Pochytá a uvězní všechny ženy, které jsou plodné a násilím z nich udělá služebnice. Jak asi tušíte, ne, uklízet opravdu nebudou... Jejich úkolem bude sloužit ve vybraných rodinách a poté, co jim přinesou dítě, přejít zase do dalších. V perfektně fungující utopii není rozhodně lehké se vzepřít, i přesto se o to pokusí June, hlavní hrdinka seriálu. Nemá totiž co ztratit. Právě naopak.

Teď už to asi opravdu bude vypadat, že miluju depresivní příběhy (a možná ano?), ale představit vám Patricka Melrose je v podstatě povinnost. Ano, z části proto, že v něm (jak jinak než hlavní roli) hraje Benedict Cumberbatch. Ale především také z toho důvodu, že jde o opravdu dobře zpracovaný seriál. Všechny záběry by měly patřit na obrovské filmové plátno, ne jen na malé obrazovky notebooků. Barevná korekce, kompozice i práce kamery, toho všeho si všimnete hned po precizním střihu a hudbě, perfektně doplňující situaci odehrávající se před vámi. A že jde většinou o pořádně napínavé scény... Patrick se na začátku dozvídá o smrti svého otce a dojde ke dvěma rozhodnutím. Vyzvedne jeho prach v New Yorku a vzdá se drog, na kterých je silně závislý. Časem se ukáže, že ani jeden plán nebyl tak jednoduchý, jak se mu mohlo zdát... Zkrátka jestli chcete vidět Benedicta, jak opět posune svou hereckou úroveň o něco výš, tak prosím, Patrick už čeká.

Měli byste pro mě nějaká doporučení? Ale varuji vás, bude mi trvat ještě tak měsíc, než se k nim dokopu...
K.

10 komentářů:

  1. úplne chápem bingeovanie a najmä keď si konečne po náročnej dobe urobíš voľno :D ja som práve skončila so skúškami a neviem sa dočkať všetkých seriálov na ktoré som nemala čas :D no a na mojom watchliste je určite aj Patrick Melrose a Handmaid's tale a taktiež ešte HBO Westworld :)
    Ivana xx

    OdpovědětVymazat
  2. Počas letného semestra som videla celých Priateľov, no počas skúškového som sa musela veľmi premáhať, aby som nezačala pozerať niečo nové :D No len čo som dopísala posledný test, okamžite som sa pustila do druhej série 13 Reasons Why, teraz pozerám druhú sériu Riverdale (a musím sa krotiť, aby som nepresedela celý deň len za notebookom), a sama neviem, čo začnem pozerať potom - ale to preto, že je až príliš veľa seriálov, do ktorých by som sa chcela pustiť :D Jedným z nich je aj The Handmaid's Tale - mám pocit, že naň počujem chvály z každej strany, takže sa veľmi teším a som naň veľmi zvedavá :D
    BEE A CHANGE // Facebook Page

    OdpovědětVymazat
  3. Patricka Melrose som si pustila včera a vyzerá to super! :) takisto The Handmale's Tale pozerávam už asi od decembra, je to naozaj silný a smutný príbeh, ale skrýva hlboké uvedomenie. :) takže určite si to pozri :)

    ORLLING

    OdpovědětVymazat
  4. Na Handmaid's Tale mám v plánu začít koukat, už mi o tom říkala máma a dost mě to zaujalo :) Jinak já mám na blogu pár tipů na seriály, tak můžeš kouknout, jmenovitě bych ale řekla Black Mirror, The 100 nebo WestWorld.

    Praguetales

    OdpovědětVymazat
  5. Handmaid's Tale mi dopororučovala kamarádka, ale není to můj šálek čaje. Ale zbytek, co jsi tu zmínila zní super. :)

    lifeordreamidiots.blogspot.cz

    OdpovědětVymazat
  6. Jo, všechny znám a všechny mám zapsaný v mým listu, že se na ně musím podívat.
    Jako první asi zkouknu Příběh služebnice.

    Dokonalý tabu

    OdpovědětVymazat
  7. Seriály znám, ale žádný z nich jsem neviděla.
    Já se třeba takhle nemohla dokopat k Broadchurch a úplně jsem si to zamilovala. ♥
    A s tím maratonem seriálů po maturitě naprosto souhlasím!
    Blog na zabití

    OdpovědětVymazat
  8. Patrcik Melrose mě asi úplně obešel, neslyšela jsem o tomto seriálu, ale dost mě zaujal. Naopak The Handmaid's Tale o té jsem slyšela a myslela jsem si, že je o něčem úplně jiném - každopádně mě teď seriál díky ději zaujal o moc víc a ráda bych se k němu dostala. Já za sebe můžu doporučit seriál Dark, který mě naprosto dostal, ucelený děj a zápletka, trochu temnější a fantasy, a rozhodně hodně povedené.

    OdpovědětVymazat