22. 2. 2017

I dreamed a dream.

Sny jsou tu pro všechny. Neznají pohlaví, rasu nebo věk. Nemají omezení velikosti ani dobu trvání. Každý si vytváříme své vlastní. Ty nás pak provázejí celým naším životem. Často slouží jenom jako motivace, pro někoho se postupně stanou vzpomínkou na minulost, zapomenou na ně... Co ale dělat, když chcete své sny opravdu zapojit do svého života? Když si je toužíte opravdu splnit, a ne si je jen pořád dokola opakovat v myšlenkách? Nevím, zda na to existuje správná odpověď. Můžu vám ale říct, co pro to dělám já.
http://head-up-baby.blogspot.cz/2015/10/do-what-you-love-love-what-you-do.html#more
  • Nehleďte na okolí. Řeknu vám to na rovinu, trvalo mi strašně dlouho, než jsem na to přišla. Kolikrát jsem se bála mluvit o svých snech, s tím že se mi někdo vysměje. Ani nespočítám, jak často jsem radši mlčela, bála se ostatním ukázat své sny. Když se mi ale nad hlavou rozsvítila pomyslná žárovka, okamžitě jsem věděla, že mě to jenom drželo zpátky. Udělala jsem tak ohromný krok dopředu.
  • Začněte. Složité, že? Upřímně, kdo z nás někdy něco neodložil? Proč si vytvářet další a další výmluvy, a tím si sami klást překážky? Chcete se začít učit jazyk? Kupte si učebnici, napište ještě dnes někomu na doučování, vypište si slovíčka... Už strašně dlouho toužíte po tom, cvičit jógu? Že nemáte peníze, je zima a nemáte koupenou podložku? Nesmysl, youtube video a deka stačí. Věřím, že jste pochopili, co tím chci říct.
  • Nemějte strach mít strach. Pravda je taková, že ho budete mít vždycky. Podle mých zkušeností se nejlepší věci dějí tehdy, když do nich jdete přes zatnuté zuby a bušící srdce. Už jsem zmiňovala Letní žurnalistickou školu, na kterou jsem odjela minulé léto. No, pravda je taková, že jsem účast na poslední chvíli málem zrušila, jak strašně jsem se bála. Stal se z toho nejlepší týden prázdnin.


  • Nenechte se odradit. Já mám to neuvěřitelné štěstí, že mě lidé kolem jenom podporují. V životě jsem neslyšela něco v tom smyslu, že to nezvládnu, nebo že si mám vybrat jiný sen. Mám ale spoustu kamarádu, kteří to mají opačně. Nepochopím, jak si někdo může dovolit jinému člověku říct, že na něco nemá, ale bohužel po tomhle světě chodí i takto vypatlaní lidé. Kašlete na ně, otočte se k nim zády a věřte sami sobě.
  • Vytvořte si rutinu. Sepište si malé krůčky, které vás každý den posunou o kousek dál. Jen pro představu, ta moje je: každý den se podívat alespoň na jedno německé video (budu dělat na podzim zkoušku), psát (alespoň hodinu), učit se o módě (momentálně se pokaždé naučím něco o jednom návrháři). Zatím mi to vydrželo přes tři týdny a funguje to.
  • Inspirujte se. Já to mám tak, že jsem jednu chvíli naprosto motivovaná a hned další mám špatnou náladu. Proto se dívám na svá oblíbená povzbuzující videa, chodím na tumblr, zkrátka se nutím pokračovat. Znovu a znovu.


  •  Užijte si to. Často lidé zapomínají na to, že i ta dlouhá cesta stojí za to. Nejde jenom o to, splnit si svůj sen. Ale žít ho každý den, ať už jste od něj vzdálení moc nebo málo.
  • Udělejte si rešerši. Učte se od těch, kteří byli kdysi na vašem místě. Existuje spousta youtube videí od studentů určitých oborů, kteří se s vám rádi podělí o svoje zkušenosti. Ať už jde o módu, grafiku, matematiku... Jsou kolem vás nějaké brigády, akce, organizace spojené s vaším snem? Hledejte.
  • Najděte sobě podobné. Nic není víc inspirující, než když se obklopíte lidmi, kteří vám rozumí. Máte kolem sebe někoho, s kým si o všem můžete popovídat, kdo má stejné cíle? Ne? Zkuste internet, tam existuje vše.
  • Buďte hrdí. Nezapomeňte se čas od času ohlédnout za rameno a usmát se. Podívejte, jakou jste ušli cestu. Jsem na vás pyšná.


Toho, co chci říct, je vždycky tolik, že je nakonec výsledný článek kilometry dlouhý. Tak snad se vám to chtělo číst, pro mě to (jako vždy) znamená strašně moc. Držím vám všem palce.
P.S. kdo z obrázků uhádne moje sny?
K.

10 komentářů:

  1. New York? Práce pro časopis? Vydání vlastní knihy? Spokojenost? Cestování? Mít vlastní přehlídku? :)

    OdpovědětVymazat
  2. Hezký článek :) je opravdu důležité mít vlastní sny a jít si za nimi :)

    OdpovědětVymazat
  3. Veľmi pekný článok!! Moc sa mi páčia tie quotes ktoré si zvolila!

    SASHA´S LIFE

    OdpovědětVymazat
  4. skvelý nápad na článok, veľmi pekne napísané :) páčia sa mi tvoje myšlienky a ako ich vyjadruješ ;)

    Sabi z blogu Beautiful savage - GIVEAWAY

    OdpovědětVymazat
  5. Tenhle článke je parádní. Už v prvních bodech jsem našla přesně to, co potřebuji a uvědomila sem si, že bych měla něco změnit :) rozhodně děkuji za tento článek :)

    OdpovědětVymazat
  6. Super, super. Dobře sepsaný myšlenky, postřehy a tipy, který jsou srozumitelný pro všechny. Líbil se mi příklad se cvičneím jógy. Přesně tak, vždy to jde, když se chce. I s tím strachem, ten je součástí nás, jen je důležitý se ním nenechat zastavit :)

    OdpovědětVymazat
  7. To je krása. Teď mi úplně došla slova, protože jsem začala přemýšlet nad těmi mými sny a kam se začaly vytrácet a co udělat proto, aby se mi vrátily zpět.. Je na čase začít zase o trošku víc snít. Děkuju ♥

    Another Dominika

    OdpovědětVymazat
  8. Se vším naprosto souhlasím! Celkově by se to dalo shrnout jako - nevzdávejte se a jděte si za svým! Všechno jde, když se chce. Neříkám, že se každý sen musí splnit, ale hodně se jich nesplní jen proto, že to někdo nezkusí :)

    OdpovědětVymazat
  9. To je nádherný článok, plný motivácie a možno aj trochu zamyslenia sa. Je dôležité ísť si za svojim, nevzdávať sa, no pre mňa v tomto je určite najdôležitejšie veriť si. Mnohým v tejto dobe chýba sebadôvera a láska ku sebe samému, takže sa mi presne páči bod, buď na seba hrdý. Super!♥

    OdpovědětVymazat
  10. Tenhle článek miluju 💗😀🔥💕

    OdpovědětVymazat