15. 7. 2015

Don't be afraid to create.

Každý má něco, co ho baví, co ho nějakým způsobem definuje a bez čeho si svůj život nedokáže představit. Fotografování, kreslení, hudba, psaní, móda, nezaleží na tom co. Celkem často na tomhle blogu píšeme o tom, co nás inspiruje a co nám pomáhá překonávat ty těžké chvíle, kdy je náš mozek prázdný nebo je v něm takový zmatek a nepořádek, že ani kafe nepomáhá. Tenhle článek ale nebude o inspiraci, nebo aspoň ne tak docela. Tentokrát totiž půjde o jiné slovíčko: kreativita. Aneb jak být víc kreativnější. Teda aspoň to co dělám já, když mě popadne taková ta nálada, kdy máte chuť tvořit, vyrábět něco z ničeho a podobně (ne vždycky to dopadne dobře ale na tom nesejde, přece jen jde o mou osobu).

http://head-up-baby.blogspot.cz/2014/05/never-stop-never-stop-fighting-never.html#more

Zaprvé: Zkoušet nové věci. Já vím, že to není zrovna překvapivá rada, ale je pravdivá. Zkuste jednou, místo krajiny, vyfotit člověka. Nepsat povídku, ale zkusit báseň. Nebo si koupit oblečení, které sice není úplně váš styl, ale i tak se vám líbí. Zjístíte něco nového a pomůže vám to, zlepšit se.
Například já právě jím poprvé zmrzlinu s příchutí latté a život mi to vylepšilo určitě.

Abyste se k tomu dostali, nesmíte se bát. Někdy o nic nejde (já se třeba té zmrzliny nebála ani náhodou), ale když jde o větší rozhodnutí, strach je tu vždycky. To ale neznamená, že nenapíšete do redakce a nepošlete jim jednu ze svých povídek, že svoji kresbu nebo fotku nepřihlásíte do soutěže, nebo že nepůjdete na nějaký workshop. Protože jakmile ty obavy překonáte, výsledek bude stát za to.

A je to tady. Moje závislost na denících, zápisnících a blocích. Mám pro to ale nové ospravedlnění. Když si nějaký ten deníček koupíte bez účelu, musíte pro něj najít využití. Nové nápady a tak. Chápete? Geniální výmluva, já vím.
P. S. Wreck this journal se hodí vždycky :)

Další věc je spojená s tou inspirací (a taky jde o další mojí závislost). Citáty. A tím myslím, že můžou jak inspirovat, tak poradit a zlepšit vaši kreativitu. Prostě vám sem nemůžu vypsat všechny motta o kreativitě. I když já bych toho schopná byla a ani by mi to nevadilo...

A poslední na čem záleží, je místo. Čím dál častěji se mi stává, že když mám kolem sebe nepořádek (což je často) nedokážu normálně přemýšlet. Někdy je to dobře a někdy (jako třeba před psaním tohoto článku) se musím prostě zvednout a jít uklízet. Ale to záleží na vás. Prostě si svoje okolí zařiďte podle sebe, tak aby vám vyhovovalo.

Samozřejmě tohle není všechno, existuje určitě milion způsobů jak zlepšovat svoji kreativitu, ale tyhle mně pomáhají nejvíc. Takže pokud máte další návrhy, tak určitě piště do komentářů (inspirace yeey). Když nad tím tak přemýšlím, měla bych se víc řídit vlastními radami. Kdyby jste věděli jak dlouho mi trvá vymyslet pár vět pro článek...
T.

11 komentářů:

  1. Skvelé fotky a článok je taktiež super, máš odo mňa mail!! :)



    Môj BLOG /KLIK/

    OdpovědětVymazat
  2. Krásny článok :) Na zápisníkoch som závislá aj ja. A mne zlepšuje kreativitu chodiť do obchodu s látkami a kreatívnymi podrebami, ale neviem, či to pomôže každému :D

    OdpovědětVymazat
  3. tvou závislost na citátech a blocích z vlastní zkušenosti naprosto chápu :D. myslím, že nejdůležitějším bodem kreativity je právě ten první, zkoušet nové věci. je to důležité hlavně proto, že když nezkusíš nic nového, zůstaneš stát na místě a žádný nový objev se konat nebude. proto se všechno musí zkoušet zkoušet a ještě jednou zkoušet. mým zdrojem nápadů je (jak jinak) Tumblr, Pinterest a Youtube, kde hledám kreatvní nápady, hlavně DIY :). a tohle je úžasný článek!

    in another galaxy

    OdpovědětVymazat
  4. Je pravda, že když mám pocit, že mě už nic nenapadá, že mám mozek jakoby "zavařený", nedaří se mi.. tak je pro mě nejlepší jít dělat nějakou manuální činnost - vařit, uklízet a podobně. Člověk si jakoby odpočne a může začít s novým elánem (a kreativitou) :)

    Pieces of FRECKLED style

    OdpovědětVymazat
  5. Skvelý článok ! Poslednou dobou mi chýbala kreativita a inšpirácia, pretože som stále bola na tom istom mŕtvom bode. Dni vyzerali rovnako, bola to taká príjemná rutina, ale chcela som z nej vypadnúť. A podarilo sa ! Začala som robiť veci, ktoré som nerobila. Napríklad som začala konečne po dlhom čase kresliť. Vždy ma to bavilo ale posledné mesiace tu bola výhovorka "Nemám čas.." a podobne. Omnoho viac som začala čítať - namiesto dvoch kníh za mesiac prečítam kľudne aj 5 ! A Wreck This Journal som si nedávno kúpila aj ja a konečne som si spravila čas (ktorý vždy bol ale skôr som ho zabila niečim iným ) a už ho mám skoro celý zaplnený :)
    COLORFUL THOUGHTS

    OdpovědětVymazat
  6. Skvělý článek! :) Já na to, abych byla kreativní a něco tvořila potřebuju mít tu správnou náladu, nemůžu se do ničeho nutit, ale jakmile mě to přepadne, musím jít a něco napsat/nakreslit/zazpívat/cokoliv, jen abych se nějak vyjádřila :))..jen doufám, že teď té kreativní nálady bude jen víc a víc ;)

    anotherdominika.blogspot.cz

    OdpovědětVymazat
  7. Úplne nádherný a originálny článok ♥ radosť čítať. Inak máš veľmi zaujímavý blog, rada sa sem vrátim :)

    xoxo ♥ www.beingasanmonica.blogspot.com

    OdpovědětVymazat
  8. Skvely članok, super sa čítal :-)

    OdpovědětVymazat
  9. Super článek a ty fotky jsou prostě skvělý :O Okamžitě si dávám blog do sledování :3
    www.meadelaida.blogspot.com

    OdpovědětVymazat
  10. Máš úplnou pravdu. Člověk se nesmí bát. Teď jsem si pořídila cardigan, ikdyž vypadám jako prasátko, ale mě se prostě líbil. :D A taky trpím závislostí na zápisnících a podobně. Jen jsem strašně rozevlátá. Vždycky si pořídím deníček, že si tam budu psát, vydržím to dva dny a pak končím. :D Jsem tragéd. :D

    OdpovědětVymazat